Nyckelhantering

 

Från och med 1 februari 2020 har föreningens nyckelhantering fått nya rutiner.

Om du behöver en extra nyckel ska du:

  1. Kontakta Certego, Apelgatan 10 i Gävle, tel 026-621830, hemsida service.gavle@certego.se

De tillverkar nyckeln och bostadsrättsinnehavaren betalar själv.

 

  1. Sedan hanterar föreningen nyckeldata som ska läggas in på chippet i nyckeln, såsom läsare till ytterdörrar och porttelefon.

Kontakta styrelsen – gärna på mejl gavlehus8@gmail.com så fixar vi det.

 

  1. Borttappade nycklar ska skyndsamt spärras. Kontakta styrelsen som kan spärra ytterdörr/porttelefon men inte tex lägenhetslåset.

 

Det är också viktigt att veta vilket nummer den borttappade nyckeln har eftersom vi medlemmar har flera till varje lägenhet. Numret står på baksidan av nyckeln längst ner på den svarta plasten så notera gärna numret redan nu.

 

För att den borttappade nyckeln ska sluta fungera även till lägenheten måste den ersättas med en ny nyckel som när den används eliminerar den gamla nyckelns funktion. Du kan köpa en nyckel ganska snabbt på Certego, sen behöver du använda denna i alla lås du har tillgång till såsom lägenhet, soprum, tvättstuga, källardörrar, tvättstugan

S Centralgatan 13C samt tvättstugan 84A för att eliminera den gamla.

 

Kan tyckas krångligt men man behöver i gengäld inte byta låskolvar.

 

  1. Om cylindern i låset behöver smörjas så använd inte vanlig låsolja – kontakta istället vicevärd/styrelse.

 

  1. Observera att låsanordning samt nycklar faller under bostadsrättsinnehavarens ansvar och betalas av densamme.

Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Genom att fortsätta surfa godkänner du detta. Läs mer

OK