Nyckelhantering

Extra nyckel

Om du behöver en extra nyckel ska du:

 

  1. Kontakta styrelsen gavlehus8@gmail.com

  2. Nyckeln hämtas hos Certego, Apelgatan 10 i Gävle, tel 026-621830, e-mail butik.gavle@certego.se. Bostadsrättsinnehavaren betalar själv.

  3. Föreningen hanterar nyckeldata som läggs in på chippet i nyckeln (nyckelläsare portuppgång/källardörr). Kontakta styrelsen – gärna på mejl gavlehus8@gmail.com så fixar vi det.

 

Borttappad nyckel

Borttappade nycklar ska skyndsamt spärras. Kontakta styrelsen som kan spärra nyckelläsare till portuppgång/källardörr men inte lägenhetslåset.

Det är viktigt att veta vilket nummer den borttappade nyckeln har eftersom vi medlemmar har flera till varje lägenhet. Numret står på baksidan av nyckeln längst ner på den svarta plasten, notera gärna numret redan nu.

 

För att den borttappade nyckeln ska sluta fungera i lägenhetslåset måste den ersättas med en ny nyckel som när den används första gången eliminerar den gamla nyckelns funktion.

En ny nyckel köps hos Certego, följ samma steg som för extra nyckel ovan.

Den nya nyckeln måste sedan användas i alla lås du har tillgång till dvs. lägenhet, soprum, tvättstuga, källardörrar, tvättstugan S Centralgatan 13C samt tvättstugan 84A för att eliminera den gamla nyckeln.

 

Kan tyckas krångligt men man behöver i gengäld inte byta låscylinder.

 

Underhåll

Om cylindern i låset behöver smörjas så använd inte vanlig låsolja – kontakta styrelsen via mail gavlehus8@gmail.com.

Observera att lås samt nycklar faller under bostadsrättsinnehavarens ansvar och betalas därmed av bostadsrättsinnehavaren.

Information: Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Genom att fortsätta surfa godkänner du detta. Läs mer

OK